Debat

Mærsk er langt fra klar til at gå ”all the way”

Kommentar: Ny image-kampagne inviterer kunderne ind i en fremtid, som A.P. Møller-Mærsk slet ikke er klar til endnu.

A.P. Møller-Mærsk har frasolgt sine energirelaterede forretninger for at koncentrere sig 100 pct. om at skabe en global integreret logistik- og transportkoncern. Den gamle containerforretning på havet går bedre end ventet, men væksten andre steder halter. Topchef Søren Skou må erkende, at Danmarks største virksomhed endnu ikke kan tilbyde kunderne et konkurrencedygtigt produkt på landjorden.  
Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix

All the way. A.P. Møller-Mærsks image-kampagne efterlader ingen tvivl om, at verdens største containerrederi tilsyneladende ikke har tænkt sig at gå på kompromis, når det gælder moderniseringen af den traditionelt, konservative industri. Den progressive forandring lader sig ikke slå ud af en reaktionær reptilhjerne, er budskabet i den nye reklamefilm, This is your brain.

A.P. Møller-Mærsk vil således gerne sende et signal til kunderne om, at Danmarks største virksomhed er klar til at gå hele vejen, all the way, for at realisere visionen om at blive et globalt, gennem digitaliseret, integreret logistik- og transportselskab med containeren som omdrejningspunkt. Det betyder helt enkelt, at den markedsledende position på havet skal overføres til landtransporten af containerne, så A.P. Møller-Mærsk kan tilbyde sine mange kunder altfavnende end-to-end løsninger. ..

Læs også