Debat
0

Mærsk er langt fra klar til at gå ”all the way”

Kommentar: Ny image-kampagne inviterer kunderne ind i en fremtid, som A.P. Møller-Mærsk slet ikke er klar til endnu.

A.P. Møller-Mærsk har frasolgt sine energirelaterede forretninger for at koncentrere sig 100 pct. om at skabe en global integreret logistik- og transportkoncern. Den gamle containerforretning på havet går bedre end ventet, men væksten andre steder halter. Topchef Søren Skou må erkende, at Danmarks største virksomhed endnu ikke kan tilbyde kunderne et konkurrencedygtigt produkt på landjorden.  
Foto: Niels Christian Vilmann/Ritzau Scanpix

All the way. A.P. Møller-Mærsks image-kampagne efterlader ingen tvivl om, at verdens største containerrederi tilsyneladende ikke har tænkt sig at gå på kompromis, når det gælder moderniseringen af den traditionelt, konservative industri. Den progressive forandring lader sig ikke slå ud af en reaktionær reptilhjerne, er budskabet i den nye reklamefilm, This is your brain. ..

Hvis du allerede har adgang
BRANCHENYT
Læs også