Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Coronavirus bremser global inflation

Udbruddet af coronavirus mærkes også i den globale økonomi, dog har investorer generelt taget situationen overraskende roligt, men der er dog også mærkbare bevægelser i visse dele af finansmarkedet.

Corona rammer verden

Coronavirussen er begyndt at have konsekvenser for den globale økonomi, eller i det mindste, for nogle lande og virksomheder rundt om i verden. Den nuværende situation i de globale finansmarkeder, som følge af coronavirussen, vil jeg beskrive som diffus - men indtil videre har investorerne ladet den positive overbevisning dominere, især på aktiemarkederne.

Det store fald i kinesiske aktiekurser omkring det kinesiske nytår er stort set hentet ind igen, så i øjeblikket er de største reaktioner i aktiemarkedet begrænset til enkeltaktier eller sektorer, som f.eks. da Apple Inc. den 18. februar advarede om udfald i leverancerne fra visse leverandører. Men andre dele af de finansielle markeder har faktisk udvist større bevægelser, og jeg forventer en øget risiko for stigende nervøsitet blandt investorer, hvis den kinesiske økonomi (eksklusiv provinsen Hubei) ikke snart bevæger sig tilbage mod det normale aktivitetsniveau...

BRANCHENYT
Læs også