Dette er en kommentar: FINANS bringer løbende kommentarer fra specialister og meningsdannere. Alle kommentarer er udtryk for den pågældende skribents egen holdning.
  • For abonnenter
Debat

Netto og Rema 1000 er ved at stille danskerne om til krigsøkonomi. Langsomt. Det er klogt

Dagligvarebranchen har en vigtig rolle i, at Danmark kommer fornuftigt gennem krigen. Madolie-rationeringen var et klogt og godt skaktræk.

Anders Heide Mortensen, kommentator og kommunikationsrådgiver

Respekt. Salling Group og Rema 1000 greb muligheden og øjeblikket, da de i denne uge fik chancen for at introducere hr. og fru Danmark for et fænomen, der med sikkerhed vil komme mere af: Varemangel. Eller med et mere abstrakt begreb: Jordnær krigsøkonomi.

Det skal Salling Group og Rema 1000

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.