Den nye topchef i dagligvarekoncernen Coop Danmark sætter sit eget hold og skifter derfor markant ud i topledelsen samt på en række andre chefposter. Målet er igen at komme tættere på ...
Kampen om kunderne i dagligvarehandlen bliver nu også til en priskrig på kendte mærkevarer. I hvert fald forsøger supermarkedskæden Meny nu at markere sig med prisdyk på en række dyrer...
Midt i en historisk krise skærper landets discountkæder kampen om kunderne. Således melder både Netto, Rema 1000, Aldi og Lidl samstemmende, at kæderne trods den økonomiske usikkerhed ...
Etableringen af en helt ny discountkæde kan også byde på nye forretningsmodeller i dagligvarekoncernen Coop Danmark. Aktuelt overvejes i hvert fald, om der kan indføres en franchisemod...
Mens andre discountkæder er buldret frem, har den danske dagligvarekoncern Coop Danmark det svært med dens Fakta-kæde. Derfor er Coop i gang med en stor test, der skal bane vejen for e...
Mens det samlede salg af dagligvarer ligger fladt, skruer de danske supermarkeder og discountkæder op for egne varer. Det skal skabe større kundeloyalitet fra danskerne – og dermed vin...
Tomaterne fra Mads Pedersens gartneri er de seneste måneder blevet solgt lige så hurtigt, som de er blevet plukket. Og ude i supermarkederne er de danske tomater, som sælges under vare...
Det blev ikke det væksteventyr, som Coop håbede på, da selskabets ledelse for tre år siden kastede sig ud i eksport af babymad, kaffe og chokolade til det kinesiske marked. I Coops år...
Dagligvaregiganten Coop vil over en periode på tre år flytte produktion af varer til en samlet værdi af 5 mia. kr. til danske leverandører. Det skal være med til at skubbe Danmark i ga...
Flere store selskaber ændrer normal forretningsstil i krisen for at hjælpe pressede leverandører. Dagligvarekoncernen Salling Group melder torsdag, at den ændrer de normale betalingsfr...
Mens nogle virksomheder og detailkæder strammer kravene til leverandører som konsekvens af coronakrisen, går andre en anden vej. Det sker som led i en ambition om, at leverandører også...
Kæder og selskaber i dansk dagligvarehandel forsøger på forskellig vis at markere sig over for kunderne. Det sker i et marked præget af hård konkurrence og en flad salgsudvikling. Blan...
De danske forbrugere har - igen - kåret Coop som landets mest bæredygtige virksomhed og varemærke, men rivalen REMA 1000 nærmer sig hastigt bagfra. Det fremgår af Sustainable Brand Ind...
Ja-tak til bæredygtige fødevarer, men nej-tak til at betale en merpris for varerne. Sådan lyder reaktionen fra detailkæderne efter, at Danmarks to største fødevareselskaber, Arla og Da...