Bestseller solgte for 1 mia. kr på 24 timer: »En enestående præstation«
Den danske koncern solgte især varer af mærkerne Only og Vero Moda.
Single's Day er blevet et stort fænomen i Kina. Oprindeligt var den 11. november en dag, hvor især unge kinesere "fejrede" det at være single, men siden festligheden opstod i 1993, har den udviklet sig til en stor kommerciel shoppingdag på linje med Black Friday. Og det nød den danske koncern Bestseller godt af i år.
Knap to millioner brugere klikkede sig nemlig ind på Bestseller Chinas hjemmeside, og det blev til en indtjening på over 1 mia. kr. for Bestseller. Det skriver Børsen.
»At kunne sælge for over 1 mia. kr. på 24 timer på Singles’ Day mener vi er en enestående præstation og en milepæl for vores firma og ikke mindst alle vores teams, der har knoklet hårdt for at opnå det her resultat. Måske kan det også give inspiration til andre danske virksomheder i forbrugssektoren,« siger partner og medstifter af Bestseller China, Dan Friis.
Den kinesiske virksomhed Alibaba Group er en af hovedaktørerne bag shopping-tendensen på Single's Day og en af verdens 10 største virksomheder. På gruppens e-platform Alibaba.com blev Bestseller China det bedst sælgende modemærke på den store shoppingdag, hvor især mærkerne Only og Vero Moda solgte godt.