Erhverv

Øget specialisering giver outdoor-kæde rekordresultat

Konkurrencen er hård, men øget specialisering i outdoor-segmentet har løftet Eventyrsports bundlinje til det højeste nogensinde.

Til forskel fra sportsbranchen er Eventyrsport fokuseret 100 pct. på outdoor, og noget af det, kunderne kvitterer for, er, at selskabet er mere specialiserede. Foto: Eventyrsport

Der er hård konkurrence fra både traditionelle sportsbutikker og webshops, men Eventyrsport, som sælger tøj og udstyr til udendørsaktiviteter som ski og trekking, har formået at holde konkurrenterne stangen og løfte årets resultat til det bedste nogensinde.

Det er sket gennem en øget specialisering, fortæller Lars Sejer Sørensen, der åbnede den første butik i en aarhusiansk kælder i 1996, og som stadig er majoritetsejer og adm. direktør for outdoor-kæden, der nu tæller 11 butikker og en webshop på dansk og svensk...

BRANCHENYT
Læs også