Erhverv
0

Tryg direktør: Alka-kunder beholder priser og rabatter

Produkterne og rabatstrukturerne fortsætter i Alka, lyder det fra Trygs adm. direktør.

Morten Hübbe, adm. direktør for Tryg. Foto: Mik Eskestad.

Alkas kunder skal ikke frygte umiddelbare prisstigninger, efter at Tryg har overtaget forsikringskoncernen fra danske fagforeninger i en handel til 8,2 mia. kr.

- Det er selvfølgelige en ændring for fagforbundene, at de ikke længere ejer selskabet, men der er aftalt, at produkterne fortsætter, og at rabatstrukturerne fortsætter.

- Det kan godt være vemodigt, at ændringerne sker, men på priser og rabatter vil der ikke ske nogen ændringer, siger Trygs administrerende direktør, Morten Hübbe, til Ritzau Finans efter annonceringen af købet.

Alkas kunder kan samtidig se frem til at blive indlemmet i Trygs bonusordning, hvor storaktionæren, Tryghedsfonden, hvert år udlodder en bonus til Trygs kunder.

Morten Hübbe peger med Alka på et godt værdifællesskab med Tryg, hvilket han ser som et godt udgangspunkt for et succesfuld opkøb.

- Et vigtigt startpunkt er, om ledelse og medarbejdere føler, at det her er en rejse, de kan se sig selv i. Jeg er blevet meget positiv over, at Henrik Grønborg (Alkas administrerende direktør, red.) og hans kolleger synes, at det her er spændende, at Tryg er en god køber, og at vi i det hele taget fornemmer et rigtigt godt værdifællesskab.

- Alka kommer fra en historik, hvor man sammen med fagforeningerne har været en del af noget større, og man kan sige, at den fagforeningshistorik har vi også i Tryg, og så har vi i tillæg Trygfonden og medlemsbonus, som giver tilbage til samfundet et beløb, der svarer til 85 pct. af vores indtjening i Danmark.

- Så på den måde tror jeg, at værdimatchet er stærkt, siger Morten Hübbe.

BRANCHENYT
Læs også