Erhverv

FLSmidth-topchef øjner den bedste forretningsmulighed i årtier - men mange kunder tøver

Ingeniørkæmpen FLSmidth ser en guldgrube i data og algoritmer. Topchef Thomas Schulz kalder digitalisering en enestående forretningsmulighed, men langtfra alle kunder hopper straks med på den digitale vogn.

Hele FLSmidths forretning er allerede digital i dag, siger Thomas Schulz. Spørgsmålet er på hvilket niveau. På nogle områder er koncernen ifølge topchefen nået langt med kunstig intelligens eksempelvis, mens den på andre er ved startlinjen. Foto: Stine Bidstrup

Slaget om kunderne og væksten har taget en ny drejning for ingeniørkoncernen . Alt fra dataanalyser til droner og augmented reality-briller, som putter nye grafiske lag på virkeligheden, bliver altafgørende i fremtiden.

Digitalisering er kommet for at blive, konkluderer FLSmidths topchef, Thomas Schulz. Derfor skal FLSmidth være i front med digitale løsninger til kunderne...

Læs også