Erhverv
BREAKING

TV 2 tager hul på "kæmpestor strategisk" satsning for at fange de unge

TV-stationen lancerer om få måneder en ny journalistisk videosatsning målrettet unge mellem 20 og 30 år. "Vi har behov for at finde nye veje," siger nyhedschef for TV 2 om udfordringen med at ramme de unge, der ellers forlader flow-tv.

Jacob Kwon, nyhedschef, TV 2 Nyhederne Foto: Agnete Schlichtkrull/DR

Den statsejede tv-station TV 2 barsler med en ny digital satsning, der skal fange de unge 20 til 30-årige på sociale medier – især Facebook.

Til det jagter tv-stationen lige nu en redaktør, der får ansvaret for en kommende redaktion på mellem syv og 10 medarbejdere, som skal producere journalistisk videoindhold, der begår sig særligt godt på Facebook og andre sociale platforme, og som skaber interesse hos den unge målgruppe. Det fortæller nyhedschef på TV 2 Nyhederne, Jacob Kwon...

Læs også