Erhverv

Unikke partnerskaber er guld værd for Coop

I detailkoncernen Coop har man siden slutfirserne ikke ejet hele eller delvise fødevareproduktioner. I stedet for ejerskab har koncernen – særligt under den seneste Coop-strategi – haft fokus på at indgå i tætte partnerskaber med leverandører, og i et ellers fladt detailmarked er det med stor succes, fortæller koncernens fooddirektør.

Foto: Thomas Borberg

Mens Rema 1000 og Dagrofa over de seneste år har købt sig ind i fødevareprooduktion for blandt andet at sikre unikke varer og en bedre kontrol med forsyningskæden, har man i Coop siden 1989 grebet det markant anderledes an.

For snart fire år siden præsenterede Coop i forsommeren 2014 sit madmanifest Coop & Co, og som del af det, var der også store ambitioner om både at kunne tilbyde kunderne flere unikke Coop-varer, men også samtidig at knytte et tættere bånd til leverandørerne...

Læs også