Erhverv

Dansk Supermarked angriber Postnord - vil sende dine pakker

Føtex, Bilka og Netto skal bruges i en ny pakkesatsning.

Swipbox skal stå for selve Send & Hent-systemet, mens Bring vil stå for logistik og levering. Foto: Charlotte de la Fuente. Foto: Charlotte de la Fuente.

Den hårdt pressede postkoncern Postnord får ny konkurrence i kampen om at sende danskernes pakker.

I en ny satsning, der er blevet navngivet Send & Hent, vil Dansk Supermarked fra onsdag gøre det muligt at hente og aflevere pakker i 365 butikker, der omfatter Føtex, Netto og Bilka.

Det skriver Børsen.

Hidtil har man kunnet afhente pakker gennem Swipbox. Men med det nye initiativ går Dansk Supermarked nu fuldt ud ind på markedet for pakketransport og vil således tjene penge på både at sende og modtage pakker.

»Folk køber mere og mere online, og derfor er det et marked i optur. Samtidig vil det føre folk ind i vores butikker, hvilket vil få dem til at købe andre ting, så det passer godt ind i vores overordnede forretning,« siger Kenneth Nielsen, direktør for e-handel i Dansk Supermarked, til Børsen.

Priserne for at sende pakker gennem Dansk Supermarkeds butikker er inddelt i tre grupper efter størrelse. Pakkerne kan veje op til 20 kg., hvor den største koster 75 kr.

Med det prisleje siger Dansk Supermarked, at man er mellem 30-50 pct. billigere end Postnord.

Pakketransporten bestilles via telefonen eller computeren. Herefter putter man pakken i en pakkeboks i en af Dansk Supermarkeds 365 udvalgte butikker. Pakken vil være fremme efter en-tre hverdage.

Det nye initiativ får dog ikke Postnord vil at vakle. I en mail til Børsen skriver Postnord, at man »hilser konkurrencen velkommen.«

»Med mere end 1.500 ind- og udleveringssteder over hele landet og dag-til-dag-levering af pakker føler vi os godt rustet til at tage imod en ny spiller på pakkemarkedet,« skriver Postnord.

Swipbox skal stå for selve Send & Hent-systemet, mens Bring vil stå for logistik og levering.

Læs også