Erhverv

Nye investeringer trak radioselskabs overskud ned

Mens nationale annoncører sendte flere reklamekroner efter østjyske Radio ABC, der igen hævede sin bruttofortjeneste, satte den lokale radiostation nye initiativer i søen, som skrabede en del af bundlinjen.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto

Mens store dele af Mediedanmark bokser mod vigende reklameindtægter, er der ingen tegn på annoncørflugt hos de lokale radiostationer Radio Alfa og Radio ABC, der er landets største og fjerdestørste kommercielle lokalradioer. Det fremgår af det seneste regnskab for moderselskabet bag, Radio ABC A/S', der dækker 2016/2017 og netop er offentliggjort.

Mens omsætningen ikke bliver opgivet, steg bruttofortjenesten for andet år i træk med knap 250.000 kr. til 13,48 mio. kr. – det næsthøjeste i selskabets historie. Til gengæld blev årets resultat før skat reduceret til 1,653 mio. kr. mod 2,364 mio. kr. året før. Tilsvarende blev der skrabet knap 600.000 kr. af bundlinjen, der endte på 1,269 mio. kr...

Læs også
Top job