Erhverv
0

Vil revolutionere frisørbranchen: Nu kan du blive klippet kl. 3 om natten og juleaften

Stifterne bag TooGoodToGo og Phonetrade går i luften med ny app. Mottoet er 'Bliv klippet hvor som helst, når som helst'.

De to stiftere Morten Feinschmecker og Mathias Mønsted bag Pilors har tidligere arbejdet på apps som ToGoodToGo og Phonetrade. 
Foto: Pilors

De fleste oplever kun at have to valg, når de skal til frisøren. Enten skal man bestille en tid flere uger i forvejen, eller også skal man vente i en lang kø ved en drop-in frisør.

Det vil stifterne af appen Pilors, Morten Zachariasen og Mathias Mønsted, gøre op med.

»Vores motto er 'Bliv klippet hvor som helst, når som helst'. Det er ikke længere nødvendigt med en butik og åbningstider, og det betyder en mere fleksibel måde at gå til frisøren. Med Pilors er det muligt at blive klippet uanset om klokken er 3 om natten, eller om det er juleaften,« siger Morten Zachariasen.

Pilors fungerer ved, at kunden laver en booking blandt de frisører, der er tilgængelige på appen. Derefter har frisøren 10 min til at acceptere klipningen. Når bookingen er godkendt, får kunden en rutevejledning og kontaktoplysninger på frisøren tilsendt på sms. Betalingen foregår gennem appen.

Her kan deltidsfrisøren, frisøreleven eller den selvlærte vælge at arbejde fra salonen eller hjemmefra. Snart vil mobile frisører også kunne komme hjem til kunden. En graduering i appen viser, hvor lang uddannelse frisøren har.

De to stiftere bag Pilors har tidligere lavet apps som jobsøgningskonceptet SimplyJob, TooGoodToGo og Phonetrade, der er Danmarks største forhandler af brugte Iphones. Samlet omsætter deres selskaber for 70 mio. kr. om året.

Stifterne tror på, at Pilors bliver frisørens svar på Uber, Airbnb og Just Eat.

»Pilors er komissionsbaseret markedsføring, hvilket betyder at vi kun har succes, hvis frisøren har succes. Vi tager 20 pct. af komissionen, men i mange saloner er prisen for at leje en frisørstol en kommission på 40-60 pct. Her er vi et godt alternativ,« siger Morten Feinschmecker.

Pilors har de sidste par måneder gennemgået en testperiode for at få de sidste fejl fikset. På mandag går appen dog i luften med den nyeste version.

»Antallet af brugere falder drastisk, hvis man går i luften med en app, der ikke virker helt endnu. Det ved vi af erfaring. Derfor har vi valgt at køre en beskeden testperiode og få de sidste fejl rettet, inden vi sætter markedsføringen i gang,« siger Morten Feinschmecker.

De seneste 2 måneder er der booket 300 klipninger gennem Pilors. Der er registreret 180 frisører på appen

BRANCHENYT
Læs også