Erhverv
0

Pristjek: Hotelportal havde forkerte rabatter

I nogle få tilfælde er de viste rabatter på Nustay ikke retvisende, viser pristjek.

Mathias Lundø Nielsen stiftede Nustay i 2014 og har siden fået en række kendte velhavere med i ejerkredsen.

Den hypede danske hotelportal Nustay har fart på, men hotelportalens rabatter holder ikke altid. Det skriver Børsen, der har undersøgt priserne hos Nustay.com og sammenlignet dem med Hotels.com.

I nogle få tilfælde er de viste rabatter ikke retvisende, når man sammenligner med de reelle priser hos konkurrenterne.

»De burde være korrekte langt det meste af tiden. Hvis det er tilfældet, at nogle ikke er, skal vi selvfølgelig have undersøgt hvorfor,« skriver adm. direktør og Nustay-stifter Mathias Lundø Nielsen i en mail til Børsen.

Mathias Lundø Nielsen stiftede Nustay i 2014 og har siden fået en række kendte velhavere med i ejerkredsen, heriblandt Saxo Bank-milliardæren Lars Seier Christensen og rigmanden Magnus Kjøller. Også komiker Casper Christensen har en mindre ejerandel.

Idéen bag Nustay er at matche hoteller med gæster, der har indtastet en lang række oplysninger om sig selv. Jo flere oplysninger, hotellerne får, desto bedre priser kan der tilbydes.

Tidligere markedsførte Nustay sig med, at det aldrig ville være muligt at finde billigere priser hos nogen af konkurrenterne. Det holdt dog ikke, afslørede et lignende pristjek fra Børsen.

Det fik Nustay til at ændre sin markedsføring, så man nu hævder at være billigere i 9 ud af 10 tilfælde.

Nustay har cirka 1,5 mio. hoteller i sin database.

FINANS BRIEFING MORGEN
De vigtigste nyheder fra erhvervslivet, udvalgt af FINANS' redaktører. Direkte i din indbakke.
BRANCHENYT
Læs også