Erhverv

Sådan kom de fire store mediebureauer ud af 2017

Tre ud af de fire største mediabureauer i Danmark voksede, mens et mediabureau gik tilbage. Læs her forklaringerne på, hvorfor det gik, som det gjorde.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Tre ud af de fire største mediabureaugrupper i Danmark øgede deres bruttofortjeneste i 2017. Det var OMG, som voksede mest med 6 pct. til 139,5 mio. kr., mens GroupM med en fremgang på 4 pct. kom op på en bruttofortjeneste på 255,7 mio. kr.

Den tredje bureaugruppe med vækst er Dentsu Aegis Network, som godt nok havde et fald i bruttofortjenesten på 7 pct., men lægger man Amnet, som beskæftiger sig med programmatisk salg, oveni, har der været en positiv udvikling, idet Amnets bruttofortjeneste næsten fordobledes fra 17,6 mio. kr. i 2016 til 30,3 mio. kr. i 2017...

Læs også
Top job