Populær musiker sparker gang i Crocs-salg
Den storsælgende rapper Post Malone har designet sin egen udgave af den uæstetiske sko. Det var en god idé.
Hvem kan ikke huske Crocs? For år tilbage var den karakteristiske sko et hit verden over. Mens dillen umiddelbart var svær at forstå for folk, der ikke ejede et par af de bemærkelsesværdige skumgummisko, gav den straks bedre mening, så snart man iførte sig et par og fik en fornemmelse af den yderst komfortable sko.
De senere år har Crocs fået væsentlig mindre opmærksomhed, men det er der nu lavet om på - takket være en noget uventet reklamesøjle. Den amerikanske rapper Post Malone, der i skrivende stund er har knap 38 mio. månedlige lyttere på streamingtjenesten Spotify, har nemlig designet sit eget par Crocs. Modellen blev udsolgt på... 10 minutter. Det skriver Bloomberg.
Malone, der optrådte på dette års Smukfest i Skanderborg, er blandt andet manden bag hits som "Better now" og "rockstar". Hans Crocs bærer bl.a. ordene "Stay Away" og pigtråd. To ting, som han har fået tatoveret i ansigtet.
»Jeg går i Crocs alle steder, fra baren til scenen, og jeg følte, at det var det perfekte samarbejde at finde sammen med Crocs for at give fans det, de har bedt om,« siger Post Malone med det borgerlige navn Austin Post i en pressemeddelelse.
Siden årets begyndelse er Crocs-aktien steget med 67 pct., selvom skoproducenten har meldt ud, at der skrues ned for produktionen i deres egne faciliteter.
Crocs blev grundlagt i 2002 og var oprindeligt en sejlersko, da den er skridsikker og ikke efterlader mærker. Den blev introduceret på det danske marked i 2006.