• For abonnenter
Erhverv

Partier kritiserer åben dør for politiske reklamer på streamingtjenester

Mens Socialdemokratiet er afventende, mener to partier i rød og blå blok, at forbuddet mod politiske budskaber på traditionelt tv også bør gælde på streamingtjenester: "Der bør ikke reklameres politisk i de rum," lyder det.

Artiklens øverste billede
Foto: Jens Dresling

Siden døren blev åbnet for kommercielt tv i 1986 op til lanceringen af TV 2, har politiske reklamer været dømt ude af reklameblokkene.

Forbuddet mod politiske budskaber er formuleret i en tid uden streamingtjenester og alene målrettet traditionelt flow-tv, mens døren er åben for politiske kampagner på on demand-tilbud.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.