Erhverv

Flere læsere lod det trykte magasin stå på hylden i sommer

En stribe magasintitler mistede næsten en femtedel af deres læsere i årets 2. og 3. kvartal, blandt andet Egmonts største herremagasin Euroman, har tabt 43.000 læsere over året. Også flere mode- og boligmagasiner blev ramt.

Euroman, mistede næsten hver femte læser og noterede en tilbagegang fra 222.000 til 179.000 i sommerhalvåret. Foto: Casper Dalhoff

Markedsudviklingen gik imod magasinhusene i sommerhalvåret, der bød på læsermæssig tilbagegang over en bred kam.

Både Egmont Publishing, Aller Media og Bonnier Publications - herunder Benjamin Media - så et tocifret procentuel læsertab på flere titler i årets 2. og 3. kvartal, viser en ny opgørelse fra Kantar Gallup. I gennemsnit gik magasinerne, hvis man udelukkende ser på magasin- og bladhusene, 7 pct. tilbage, men med store forskelle fra titel til titel...

Læs også
Top job