• For abonnenter

Matas-chef: Vi må finde lyspunkter i de mørke skyer over detailhandlen

Gregers Wedell-Wedellsborg kræver som chef for den børsnoterede Matas-kæde, at hele organisationen bliver mere digital. Samtidig må han bruge millioner på at opdatere de fysiske butikker.

Gregers Wedell-Wedellsborg har siden efteråret 2017 været chef for børsnoterede Matas. Foto: Gregers Tycho.

Kollapset i legetøjsselskabet Toptoy med lukning af dets butikskæder påvirker hele danske detailhandel. Netop den konkurs er nemlig et billede på, hvad der også kan ske i tid med pres på salg og en hurtig digital transformation.

En af de danske butikskæder, som på alle måder mærker udviklingen i sektoren, er børsnoterede Matas.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.