Erhverv

Coloplast-chef: Nye produkter trækker en meningsfuld del af vores vækst

Nye stomiprodukter og et nyt kateter produkt kan ifølge direktøren for Coloplast være årsag til væksten. Foto: Coloplast

Lanceringen af en række nye produkter har vist sig at være en succes for den danske medicokoncern Coloplast i årets første kvartal, og det skaber glæde på direktionsgangen.

Her har Kristian Villumsen for nylig overtaget rollen som administrerende direktør, og dermed står han for første gang i spidsen for koncernen i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet.

- Det er specielt glædeligt, at det er vores nye produkter, som driver væksten. Vi har som en del af den tidligere ændring af vores guidance besluttet at investere mere i innovation, og en række af de produkter er kommet i markedet, siger han til Ritzau Finans efter fremlæggelsen af regnskabet for første kvartal tirsdag ved middagstid.

Ifølge direktøren er det nye stomiprodukter som Sensura Mio Convex og Sensura Mio Concave samt katetret Speedicath Flex, som markedet har taget godt imod.

- De produkter trækker, og det er for mig at se et direkte tegn på, at det er lykkedes os at få lavet nogle produkter, som vores kunder kan lide, og som patienterne kan lide at bruge. Det afspejler sig i tallene. Det er vi superglade for, siger Kristian Villumsen.

- Vi fortæller ikke, præcist hvor meget de er med til at trække, men jeg kan sige, at det er en meningsfuld andel af vores vækst. Produkterne ligger foran det forecast, som vi har for dem. Så lanceringerne går godt, fortsætter han.

BRANCHENYT
Læs også