Erhverv
0

Matas kæmper imod rivaler og investerer i luksus

Konkurrence fra onlinebutikker og lavpriskæden Normal, har været med til at presse Matas. Foto: Peter Klint Foto: Peter Klint

Matas står til at gå i modangreb på detailrivaler med skønhedsforretningens nye investeringsplan, som ifølge topchefen Gregers Wedell-Wedellsborg skal sikre en stigning i omsætningen på 500 mio. kr i 2023.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Skønhedsgiganten Matas er en presset forretning, som i det seneste regnskabsår måtte se omsætningen dykke med 3,4 mia. kr. Det er blandt andet butiksdøden, der har ramt skønhedskæden, men især lavpriskæden Normal og onlinebutikker presser Matas yderligere.

Gregers Wedell-Wedellsborg forklarer til Børsen, at Matas vil undslippe vækstkrisen ved at investere 600 mio. kr. over de næste fem år i at ekspandere både på nettet og i de fysiske butikker.

Det lægges stort fokus på at ændre butikskonceptet, så der er flere dygtige medarbejdere på gulvet samt flere luksusmærker på hylderne. Det skal ifølge topchefen stå klart for kunderne, at "det, de får i Matas, er vores ekspertise".

Investeringsniveauet vil være det dobbelte af det nuværende, og skal sikre en omsætningsstigning til 4 mia. kr. i 2023.

- Det her handler om at være forskellig fra vores konkurrenter og tilbyde noget andet og mere end det, der allerede findes i markedet, siger Gregers Wedell-Wedellsborg til Børsen.

BRANCHENYT
Læs også