• For abonnenter
Erhverv

Svovlkrav kan udløse nye krak og opkøb i containerindustrien

De kommende 2020-krav kan knække containerrederier og udløse en ny bølge af opkøb eller fusioner, mener konsulenthuset Drewry.

Artiklens øverste billede
Den mest iøjnefaldende konkurs i containerindustrien er sydkoreanske Hanjin, der kollapsede i 2016. Foto: Jens Dresling

Om ni måneder træder de nye, globale svovlkrav i kraft, og det kan ryste fundamentet under økonomisk svage containerrederier og føre til en ny konsolideringsbølge i industrien.

Det vurderer konsulenthuset Drewry.

"Vi ønsker ikke at se alt for sort på tingene, men der er potentiel mulighed for, at IMO 2020 kan skabe

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.