Erhverv
0

Serverede en flaske vin til 38.000 kr. ved en fejl - og gik viralt

»Til kunden, der ved en fejl fik serveret en flaske Chateau le Pin Pomerol 2001, som koster 4.500 pund (ca. 38.000 kr., red.) - vi håber, du havde en god aften.«

Det var nogle dyre rødvinsdråber, en heldig gæst på en restaurant i Manchester kunne slubre i sig i onsdags. Arkivfoto: Joachim Adrian

Ups.

Det kan man vist roligt regne med, at en medarbejder fra restauranten Hawksmoor i Manchester, Storbritannien har tænkt, efter han ved en fejl kom til at servere en flaske vin til 38.000 kr. til en uvidende gæst i onsdags.

Det skriver CNBC på baggrund af et tweet fra restauranten.

»Til kunden, der ved en fejl fik serveret en flaske Chateau le Pin Pomerol 2001, som koster 4.500 pund (ca. 38.000 kr., red.) - vi håber, du havde en god aften,« skriver restauranten og fortsætter:

»Til den medarbejder, der ved en fejl serverede flasken - op med humøret! Der sker fejl, og vi elsker dig alligevel.«

Tweetet gik ifølge mediet hurtigt viralt, og det er blevet diskuteret ivrigt verden over.

For netop restaurantens positive håndtering af fejlen har gjort sagen til lidt af et marketingsscoop, vurderer April Rudin, som er chef i marketingsfirmaet The Rudin Group over for mediet.

I et telefoninterview med The Washington Post fortæller restaurantens medejer Will Becket, at det var en manager fra en anden Hawksmoor restaurant, der ved en fejl kom til at give de dyre dråber til en tjener, hvorefter hun serverede flasken til gæsten.

»Da de fortalte mig, hvad der var sket, tænkte jeg - ups - det var en dyr fejl. Men samtidig tænkte jeg, at det bare er en menneskelig fejl, som jeg også kunne have begået,« siger han og fortsætter:

»Restaurant-industrien er et sted, hvor du kan blive fyret for at lave fejl, men vi vil ikke være sådan et slags sted.«

Pomerol er en del af vinmekkaet Bordeaux i Frankrig.

Området er småt og efterspørgslen er stor, hvilket afspejler sig i prisen.

Få de seneste erhvervsnyheder med vores nyhedsapp
BRANCHENYT
Læs også