Erhverv

H&M slår akkurat forventningerne

Arkivfoto Foto: Bernd Von Jutrczenka/AP

Den svenske tøjkæde Hennes & Mauritz overrasker svagt positivt med sine salgstal for andet kvartal af sit forskudte regnskabsår 2018/19.

Perioden bød på en salgsfremgang på 11 pct. til 57,5 mia. svenske kr. og en stigning målt i lokal valuta på 6 pct. mod ventet 5,5 pct. ifølge analytikerestimater indsamlet af Infront Data.

Målt i svenske kroner var omsætningen omkring 350 mio. højere end forudset.

- De hastige forandringer i modeindustrien fortsætter, og vi kan se, at vores eget transformationsarbejde tager os i den rigtige retning, selv om hårdt arbejde og mange udfordringer fortsat udestår. I takt med at kundetilfredsheden og salget stiger, har vi intensiveret vores arbejde, skriver Hennes & Maurtz i den kortfattede salgsopdatering.

10 idéer, der kan ændre Danmark
Ny serie fra FINANS: Følg 10 visionære og innovative iværksættere og deres idéer, der har potentialet til at redefinere dansk erhvervsliv.
Læs serien her
BRANCHENYT
Læs også