Erhverv

Pandora vil relancere sit brand i sensommeren

Pandora skruer ned for antallet af egne konceptbutikker i en ny plan, der skal vende udviklingen i selskabet. Arkivfoto: Jakob Dall

Pandora holder den 28. august en stor komsammen i Los Angeles som led i en relancering af smykkebrandet. En ny efterårskollektion er på vej og præsenteres på mødet, skriver selskabet i en pressemeddelelse onsdag.

Relanceringen af brandet er en del af strategiplanen "Programme Now", der blev lanceret i november, og skal medvirke til, at smykkekoncernen finder tilbage til vækstsporet mod slutningen af året.

Som led i relanceringen af brandet vil Pandora også lancere et nyt butiksdesign, som vil blive rullet ud globalt, herunder i Storbritannien samt på nøglemarkeder som Kina og Italien igennem 2019.

Meldingerne kommer forud for et andet kvartal, som Carnegie tidligere på ugen vurderede vil indeholde både positive og negative elementer.

På baggrund af en undersøgelse blandt Pandora-forhandlere, vurderede børshuset, at øgede udgifter til markedsføring lader til at virke på markeder som Italien og Storbritannien, mens udviklingen i USA og Australien fortsat vækker bekymring.

BRANCHENYT
Læs også