Erhverv

Konkurrenter byder Sallings onlinesats velkommen: »De er ved at komme op i gear«

Når Salling Group kaster sig ind i onlinekrigen med en ny platform, er det med til at udvide markedet, og derfor er storkonkurrenterne Coop og Nemlig.com glad for den øgede konkurrence. Samtidig udtrykker direktørerne betænkelighed over flere aspekter ved Sallings nye koncept.

Foto: Finn Frandsen

Flere og flere spillere melder sig ind i krigen om dagligvarehandlen på nettet. Senest har detailkæmpen Salling Group annonceret sin nye abonnementsløsning Fillop, der skal sælge 1500 af Nettos basisvarer online. Hos konkurrenterne Coop.dk Mad og Nemlig.com hilser man det nye tiltag velkommen.

»Det er dejligt, at Salling Group melder sig ind med mere end bare Bilka to Go og Skagenfood, fordi det er med til, at danskerne får ind på rygraden, at selvfølgelig kan de købe deres dagligvarer online – det er bare et spørgsmål om, hvem de har lyst til at gøre det hos,« siger Morten Viktor, kommerciel direktør i Coop.dk Mad...

BRANCHENYT
Læs også