Erhverv

Krisen kradser på biludstillingen i Frankfurt – nu skal der konkurreres på batteri, rækkevidde og ladehastighed

Faldende salgstal, tab af arbejdspladser, skrappe krav til CO2-udledning og truende underskud. Ved åbningen af ​​den 68. internationale biludstilling i Frankfurt er branchen alt andet end stabil.

Den største nyhed på biludstillingen i Frankfurt var Volkswagens helt nye elbil, som mange forventer vil være med til at demokratisere de fuldt elektriske biler. Foto: VW Greenpeace var aktiv i forbindelse med åbningen af det store motorshow og havde pustet en sort ballon påtrykt “CO2“ op. Foto: Christian Schacht Mercedes viser en forsmag på en fuldt elektrisk S-Klasse, der er klar i slutningen af 2021 og med en rækkevidde på hele 700 km. Foto: Christian Schacht Den charmerende Honda e er en elbil med god plads i kabinen og angiveligt meget sportslige køreegenskaber. Foto: Christian Schacht Den røde BMW med den opsigtsvækkende kølergrill bliver til en ny 4-serie i 2021, og den kommer som elbil med en rækkevidde på 600 km. Foto: Christian Schacht Den kinesiske bilproducent Byton havde premiere på en ny elektrisk SUV, der bliver solgt med verdens største betjeningsskærm på hele 48 tommer i en bil. Foto: Christian Schacht Den store nyhed, hvis man ser bort fra elbilerne, er den nye Land Rover Defender. Foto: Christian Schacht

I årtier var det stedet, hvor Tysklands magtfulde bilindustri spillede med musklerne.

Den enorme udstilling i Frankfurt, ofte kaldet IAA, var altid garant for flere og flere og større modeller. Og på trods af kilometerlange køer lige uden for messecentret og alt for mange biler på de tyske motorveje var showet også en slags OL i at lave hurtige biler. ..

BRANCHENYT
Læs også