Erhverv

H&M-salg som ventet: Analytiker påpeger dog skuffelse i juli og august

Hennes & Mauritz oplyser, at salget under et i kvartalet steg med 12 pct. til en nettoomsætning på 62.572 mio. svenske kroner mod 55.821 mio. svenske kroner i perioden 2018. Foto: Tycho Gregers Foto: Gregers Tycho

Omsætningen i sommersalget steg med 12 pct. i sommermånederne hos den svenske tøjkæmpe Hennes & Mauritz i forhold til perioden sidste år.

I lokalvaluta landede omsætningen 8 pct. højere, hvilket var over analytikernes målskive, der i snit var stillet ind på en vækst på 7,9 pct. ifølge data fra Infront.

Det viser en salgsopdatering fra H&M.

Men beregninger fra finanshuset Berenberg viser ifølge Bloomberg et andet billede. Især i juli og august, skriver Bloomberg News.

Mens salgsvæksten holdt distance i juni på 12 pct., så bremsede den formentlig op i juli og august og voksede med 6 pct. i begge måneder, lyder det fra Berenbergs analytiker.

Hennes & Mauritz oplyser, at salget under et i kvartalet steg med 12 pct. til en nettoomsætning på 62.572 mio. svenske kroner mod 55.821 mio. svenske kroner i perioden 2018.

Selv oplyser H&M i den kortfattede salgsopdatering, at koncernens sommerkollektioner blev godt modtaget, og markedsandelen steg.

En aktie falder mandag formiddag med 2,2 pct. til 186 svenske kroner.

Svenskerne kommer med regnskab for tredje kvartal den 3. oktober.

BRANCHENYT
Læs også