Erhverv

Modegigant går ind i e-sport

Luksusmærket Louis Vuitton har slået sig sammen med Riot Games om både tøjdesign og en mesterskabspokal til spillet League of Legends.

Modegiganten kan allerede skrive samarbejder med både IKEA og Jeff Koons på CV'et.  Foto: AP

Nu kan e-sportsudøvere få lov at trække i fine klæde - i hvert fald virtuelt. Modegiganten Louis Vuitton har slået sig sammen med spiludvikleren Riot Games om en virtuel garderobe og en helt særlig trofæ-kuffert.

Det skriver bl.a. The Washington Post.

De to virksomheder har indgået et samarbejde, hvor Louis Vuitton designer specielle skins, eller tøjsæt, der kan tilkøbes figurerne i spillet League of Legends. Spillere kan købe Louis Vuitton-sæt til deres avatars for Riot Points. Det er virtuelle spilpoint, som kan købes for penge. Det er endnu ikke oplyst, hvad disse skins kommer til at koste.

Ud over at klæde spillerfigurerne pænt på, har Louis Vuitton også designet en logoprintet kuffert, der er beregnet til vindertrofæet i Summoner’s Cup - verdensmesterskabet i League of Legends.

Samarbejdet er et forsøg på at skabe bro mellem E-sport og designbrands.

»Begge sider vil gerne sikre, at samarbejdet kommer til at appellere til begge vores respektive målgrupper,« fortæller Naz Aletaha, der er leder for globale samarbejder i Riot Games.

»Det er en, hidtil uset, mulighed for at få vores historiske budskab om at kombinere innovation og tradition ud til den generation,« siger Michael Burke, adm. direktør i Louis Vuitton.

Riot Games vurderes at have en formue på 143,3 mia. kr. Milliardformuen er stærkt hjulpet på vej af virksomhedens mest populære spil, League of Legends, der indtil videre har indbragt mere end 100 mia. kr. alene siden sin første udgivelse i 2009.

Også Louis Vuitton kan pryde sig af en milliardformue - om end lidt højere en Riot Games’. Luksusmærkets formue anslåes nemlig til at være i omegnen af 268 mia. kr.

BRANCHENYT
Læs også