Erhverv

Nordiske Medier slipper robot løs på nichemedier

Robotteknologi fra egen baghave skal supplere dækningen på Nordiske Mediers branchemedier med virksomhedsnyheder i noteform. Direktør afviser, det skal spare journalister.

Adm. direktør for Nordiske Medier, Niels Carstensen. Foto: Anne Ristorp Kraufeldt

Nordiske Medier, der står bag en stribe digtiale branchemedier, tager nu robotteknologi/automatiseret nyhedsjournalistik i brug for at blive mere relvant for lokale kunder. Dermed følger Nordiske Medier, der er ejet af Nordjyske Medier, efter en række andre mediehuse, der er begyndt at bringe robotgenererede nyhedsnoter inden for f.eks. sport og erhverv.

»Vi vil være både for de mindre og mellemstore virksomheder, ud over de store, så vi dækker det lag i industrien, som brede medier ikke gør. Men der er også en grænse for, hvor langt ned i lagene du kan gå, hvis du skal bruge medarbejdere til det,« siger Niels Carstenen, der er adm. direktør for Nordiske Medier, om tiltaget...

BRANCHENYT
Læs også