Erhverv

New York Times' nye robot forudser artiklers potentiale på sociale medier

Den amerikanske avis har skabt en robot, der analyserer, hvilke artikler der vil trække mest engagement fra brugerne på Facebook og Twitter - og tilpasser budgettet til promovering på de sociale medier ud fra dette.

Med det nye digitale værktøj, som er døbt TAFI - Twitter and Facebook Interface - kan avisen analysere og forudsige, hvilke artikler der vil skabe mest engagement fra bestemte målgrupper. Foto: AP Photo/Richard Drew, file

I stedet for at kaste penge efter at fremhæve artikler på de sociale medier mere eller mindre i blinde uden at vide, om historierne også vil tiltrække opmærksomhed fra brugerne, har New York Times udviklet en robot, der udvælger, hvilke artikler det kan betale sig at promovere på Facebook og Twitter – og hvilke, det ikke kan. Det skriver .

Med det nye digitale værktøj, som er døbt TAFI - Twitter and Facebook Interface - kan avisen analysere og forudsige, hvilke artikler der vil skabe mest engagement fra bestemte målgrupper...

BRANCHENYT
Læs også