• For abonnenter
Erhverv

Sortlistede ord sender millioner af annoncekroner uden om medier

Teknologi, der skal forhindre annonceplaceringer op ad stødende indhold, rammer også andre typer indhold, lyder det i rapport.

Artiklens øverste billede
Teknologien, der skal forhindre stødende indhold, kommer til at blokere for mange annoncer.

Sortlistede ord såsom "attack", "death" og "sex" fører til tabte annonceindtægter for medieudgivere. Det skriver The Guardian på baggrund af en rapport fra Merrick School of Business at the University of Baltimore.

Forklaringen er teknologi, som sender annoncekroner uden om indhold, hvori der indgår en række ord som de ovennævnte.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.