Erhverv

Coop og Føtex skærer ned på de trykte tilbudsaviser

Mens Coop lægger tilbudsaviserne for to kæder sammen, skærer Føtex ned på antallet af sider i sin trykte avis. Begge steder begrundes valget med klimahensyn.

Supermarkedkædernes trykte tilbudsaviser har de seneste måneder været til debat i kølvandet på, at dagligvarekoncernen Coop som del af sin klimaplan opfordrede regeringen til at indføre et forbud mod tilbudsaviser i trykt form. Foto: Ulrich Borch Foto: Ulrich Borch

Dagligvarekoncernen Coop slanker sine tilbudsaviser ved at slå de trykte udgivelser fra de to største kæder i selskabet, Kvickly og Superbrugsen, sammen til en fælles avis. Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.

»Med de klimaudfordringer, verden står med, giver det ingen mening, at der hvert år bliver trykt og husstandsomdelt tilbudsaviser i Danmark, som kræver, at der fældes flere end 300.000 træer årligt svarende til 336.000 tons CO2. Derfor undrer det mig meget, at vores politikere fortsat ser passivt på dette åbenlyse frådseri,« siger adm. direktør for Coop, Peter Høgsted, i meddelelsen...

BRANCHENYT
Læs også