• For abonnenter
Erhverv

Hvad betyder Googles dødsstød til cookies egentlig?

Google er ved at smide tredjepartscookies på porten. Ifølge flere fagfolk kan det få vidtrækkende konsekvenser for det digitale annoncemarkeds økosystem – og styrke den amerikanske techgigants position i samme ombæring.

Artiklens øverste billede
Foto: Loic Venance

Efter annoncemarkedet for få år siden troede, den endelig havde fundet vejen frem i en digital tidsalder med målrettet annoncering baseret på omfattende brugerdata indsamlet af de usynlige cookies, skal samme branche nu til at tænke om. Som den sidste store bastion sluttede Google, internettets hovedtrafikåre, sig i sidste uge til Apple,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.