Erhverv

Møde, middag og overnatning: Døgnmøder er dyre, men kan styrke både loyalitet og netværk for virksomheder

Virksomheder og organisationer afslutter ofte faglige møder med middag og hotelovernatninger, der fordyrer mødet en hel del. To forskere er dog enige om, at det oftest er en god investering at lade kollegerne lære hinanden at kende.

Ifølge ekspert i mødefacilitering, Ib Ravn, kan det være en god forretning for virksomheden at blande faglige møder med socialt samvær – f.eks. ved at udvide mødet til et døgnmøde. Arkivfoto: Helle Arensbak Arkivfoto: Tobias Nicolai

Mange hoteller og kursuscentre tilbyder såkaldte døgnmøder, hvor mødedeltagerne bliver til dagen efter og supplerer mødet med middag og overnatning og måske et formiddagsmøde og en frokost før afgang.

Det gør hotellerne, fordi det er blevet en større del af den danske virksomhedskultur at ende på et hotel i forbindelse med arbejdet. For når det almindelige møde er overstået og dagsordenen travet igennem, gælder det om at opbygge relationer med netværket. Det forklarer Lise Lyck, der er ekstern lektor og tidligere centerleder for turisme på Copenhagen Business School...

BRANCHENYT
Læs også