Serier
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Ecco-chef forudser, at coronakrisen kan presse skobutikker og -mærker ud

Adm. direktør Steen Borgholm vil ruste Ecco til et helt nyt globalt marked efter krisen. Samtidig glæder han sig over, at familien bag den sønderjyske skokoncern har lavet aftale om fremtiden.

Corona rammer verden
Steen Borgholm er adm. direktør for Ecco Sko, der som alle andre i modebranchen globalt kæmper med coronakrisen. Arkivfoto: Gorm Branderup. Foto: Gorm Branderup

Trods et stort pres lige nu på forretningen som konsekvens af coronakrisen vil den familieejede skokoncern Ecco sikre sig en stærk position på den anden side. Det bliver ifølge koncernchefen i et forandret marked - sikkert med færre fysiske butikker og konkurrenter, som kan falde ud.

Ecco Sko A/S agerer på et globalt marked - også før coronakrisen, hvor antallet af fysiske butikker er dykket, mens onlinehandlen vokser. Netop den udvikling har Ecco arbejdet med at ruste sig til - både gennem satsning på større kontrol med distributionen selv samt øget digitalisering...

BRANCHENYT
Læs også