• For abonnenter
Erhverv

Bureauers annonceindkøb faldt fem pct. i første kvartal - coronaeffekt ventes senere

Mediebureauernes samlede annonceindkøb holdt nogenlunde niveauet i første kvartal sammenlignet med starten af 2019 - men med store udsving for især radio og biograf. Brancheorganisation forventer større fald i andet kvartal.

Artiklens øverste billede
I første kvartal faldt mediebureauernes investeringer i biografreklamer med 18 pct., hvilket ifølge Tine Aurvig Huggenberger primært er drevet af svigtende omsætning i marts, hvor landets biografer lukkede for gæster som følge af de politiske tiltag for at stoppe spredningen af coronavirus. Foto: Morten Lau-Nielsen

Coronakrisens konsekvenser for mediebureauernes reklameinvesteringer i danske medier er endnu ikke slået fuldt igennem i første kvartal, som samlet set viste et fald på fem pct. sammenlignet med første kvartal sidste år.

Sådan lyder vurderingen fra brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation, som står bag Mediaindex,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.