• For abonnenter
Erhverv

Nielsen: Hver femte dansker handler sjældnere ind men lægger markant mere i kurven

Danskerne har i de første fem uger af nedlukningen øget dagligvareindkøbet med 9 pct. Samtidig svarer 18 pct. i en forbrugerundersøgelse, at de køber sjældnere ind end før krisen.

Artiklens øverste billede
Som flere detailaktører har pointeret, har indkøbsmønstrene ændret sig radikalt i de seneste uger. Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Dagligvarehandlen er en af få vindere under den efterhånden langstrakte covid-19-situation.

Ifølge en ny opgørelse, som data- og markedsanalysevirksomheden Nielsen har offentliggjort for de fem første uger af nedlukningen hen over påsken, lå dagligvaresalget 9 pct. over samme påske-periode sidste år.

Opgørelsen kommer,

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.