Erhverv

FDM ser flere muligheder som ladeoperatør i kommercielt marked

Bilejernes forbrugerorganisation, FDM, kan godt se sig selv som operatør af ladestandere med FDM-logo og andre steder i landet end på Bornholm i et voksende kommercielt marked og de steder, hvor konkurrencen ikke fungerer optimalt.

FDM ser ingen konflikt i, at den som forbrugerorganisation kaster sig ind i et stigende kommercielt marked med en række mindre aktører i markedet samt de to største aktører, det tyske energiselskab Eon og Clever. Foto: AP/Martin Meissner

Da forbruger- og interesseorganisationen for danske bilejere, FDM, med knap 240.000 husstande som medlemmer i april i år vandt et udbud på Bornholm som operatør af ladestandene til elbiler, trådte den ikke blot aktivt ind i elbilmarkedet for første gang. FDM bliver også en del af et marked, der tegner til at blive stærkt kommercielt i takt med markant flere elbiler på vejene de kommende år.

Og FDM udelukker ikke, at foreningen også andre steder i landet vil byde ind som ladeoperatør. ..

BRANCHENYT
Læs også