Erhverv

Ærkerival giver Novo baghjul i den virkelige verden

Amerikanske Eli Lilly har med data fra den virkelige verden vist, at patienter er mere tilbøjelige til at bruge selskabets lægemiddel på det gyldne GLP-1-område sammenlignet med Novo Nordisks ditto.

Amerikanske Eli Lilly er efter et par svære år virkelig kommet tilbage som den største konkurrent for Novo Nordisk på det globale diabetesmarked. Det samme kan man ikke sige om franske Sanofi, der skal sætte sin lid til, at helt nye midler kan kompensere for det faldende salg af diabetesmidlet Lantus. Foto: AP

De har delt et stort milliardmarked imellem sig, men nu har Eli Lilly fået et nyt og ganske godt argument for, at det amerikanske medicinalselskab måske burde have en højere markedsandel.

I hvert fald fald viser data fra den virkelige verden, at patienterne er mere tilbøjelige til at blive på behandlingen, når de får Eli Lillys Trulicity frem for Novo Nordisks Ozempic...

BRANCHENYT
Læs også