Erhverv

Ny trafikmåling lægger fra land med eb.dk og bt.dk i konkurrence om toppen

Startskuddet til ny måling af styrkeforholdet blandt medier på nettet er gået. Den første tilgængelige måling, juni, viser et tæt løb mellem de to tabloide sværvægtere om listens øverste placering - med stor afstand til de øvrige digitale medier.

Tallene for besøg og visninger falder markant, når vi når ned på listens femteplads, hvor berlingske.dk har indfundet sig med 12,9 mio. besøg og 34,1 mio. visninger. Foto: Washington Post photo by Jhaan Elker

Med en ny leverandør kørt i stilling er den officielle måling af mediernes digitale trafik skudt i gang og har netop offentliggjort tal for juni måneds besøg og visninger hos de danske netmedier.

Den første - og endnu eneste - måned, der er registreret, viser, at Ekstra Bladets eb.dk er det mest anvendte onlinemedie – både målt på antallet af besøgende, der i juni talte 88,8 mio., samt visninger, der svang sig op på 434,7 mio...

BRANCHENYT
Læs også