Erhverv

Farvel til Mitsubishi betyder faldende brugtpriser

Mærket er på vej ud af Europa og vil i stedet satse på det sydasiatiske marked. Konsekvensen bliver større værditab for ejerne herhjemme, siger en ekspert.

Mitsubishi Outlander PHEV har været Danmarks mest solgte plug-in hybrid og fortsætter på det danske marked indtil videre. Foto: Jens Overgaard Mitsubishi Colt blev Årets Bil i Danmark 2005. Nogen stor sællert blev bilen dog aldrig. Foto: Rasmus Baaner Mitsubishi Galant blev den mest solgte bil i Danmark i 1991 takket være enorme rabatter. Foto: Mitsubishi Mitsubishi var hurtigt ude med en egenudviklet elbil, kaldet Imiev, som senere blev til varianter fra Citroën og Peugeot.

Mitsubishi vil stoppe salget af biler i Europa, når de nuværende modeller har udtjent deres værnepligt, og koncernen vil ikke lancere nye modeller.

Udfasningen af mærket på vores breddegrader skal ses som resultatet af en ny strategi, kaldet ”small, but beautiful”, hvor Mitsubishi vil reducere sine faste omkostninger markant de næste to år og derfor vil satse på markeder, hvor muligheden for overskud er større. ..

BRANCHENYT
Læs også