Erhverv

B&O satser på ikoniske varer i ny produktkategori

Foto: Simon Fals
B&O

Hårdt pressede Bang & Olufsen vil relancere flere af sine ikoniske produkter i en ny produktkategori, som går under navnet "Classics".

Planen er, at varerne skal underbygge B&O-brandet, skriver Børsen.

Danske forbrugere vil snart kunne smide penge efter en opdateret version af gamle B&O-kendinge som pladespilleren Beogram i 400X-serien.

Pladespilleren, der for første gang gjorde sin entré på markedet for 48 år siden, er blot én af flere ældre modeller i den nye produktkategori.

- Det er et projekt, hvor fokus er på vores klassiske produkter. Vi har blandt andet lanceret det, fordi vi ser en stigende efterspørgsel fra vores mange loyale fans på de klassiske produkter, siger Mads Kogsgaard Hansen, global product manager med ansvar for Classics, til Børsen.

Han understreger, at Classics-produkterne på ingen måde er tiltænkt at tage fokus fra den eksisterende produktportefølje, hvorfor der også vil blive udbudt et relativt begrænset udvalg.

Spørger man forbrugerekspert Mikkel Korntved, kan den nye produktkategori sagtens blive en god investering for selskabets brand.

Men han tror ifølge Børsen ikke på, at det kommer til at sætte skub i omsætningen.

- Det kan være godt til at positionere sig som brand. Det kan minde forbrugerne om, hvad Bang & Olufsen var engang, men effekten på købsadfæren fremover på nye produkter tror jeg, er begrænset, siger Mikkel Korntved til Børsen.

BRANCHENYT
Læs også