Erhverv

Nu køber vi både modetøj og møbler online

Flere tøjbutikker åbner såkaldte home-afdelinger, hvor forbrugerne kan købe tøj og sko samme sted som interiør og møbler. Senest har onlineshoppingcentret Boozt åbnet en boligetage. Det er ikke så underligt, mener ekspert i forbrugeradfærd og branding. I dag køber forbrugerne ikke en tøjstil, men en livsstil. Og så bliver tøjmode og boligindretning en forlængelse af hinanden. 

Vi får en stor del af vores boliginspiration på internettet, og derfor giver det god mening, at vi også køber boligprodukter online, lyder det fra ekspert i forbrugeradfærd. Foto: PR/Carl Løfgren Til at begynde med bevægede onlinebutikken Boozt sig over i boligbranchen ved at sælge f.eks. pyntepuder, dynebetræk, vaser og lignende accessories, men nu kommer også større møbler som Air Cabinet fra Design House Stockholm på de virtuelle hylder. Foto: PR Idéen om, at man helst skal ud at se, røre og sidde i de møbler, man overvejer at indrette sit hjem med, er blevet en forsimplet måde at tænke på, mener Evelyne Durhuus Daugberg, der er buying director hos Boozt og har bygget deres nye boligafdeling op. Foto: PR Idéen om, at man helst skal ud at se, røre og sidde i de møbler, man overvejer at indrette sit hjem med, er blevet en forsimplet måde at tænke på, mener Evelyne Durhuus Daugberg, der er buying director hos Boozt og har bygget deres nye boligafdeling op. Foto: PR Idáen om, at man helst skal ud at se, røre og sidde i de møbler, man overvejer at indrette sit hjem med, er blevet en forsimplet måde at tænke på, mener Evelyne Durhuus Daugberg, der er buying director hos Boozt og har bygget deres nye boligafdeling op. Foto: PR Foto: PR Foto: PR

Det havde længe ligget i kortene, at onlineshoppingcentret Boozt på et eller andet tidspunkt ville åbne en ny ”etage” på deres hjemmeside. En boligafdeling, hvor deres kunder udover at lægge sko, tøj og makeup i en virtuel indkøbskurv fremover også vil kunne tilføje sengelinned, skåle og borde til kurven.

»Det har været en drøm i flere år. Men der var nogle andre projekter, vi skulle have klaret først,« siger Evelyne Durhuus Daugberg, buying director hos Boozt...

Læs også
Top job