Udsolgt flere gange: Nyt sneakerbrand har succes efter bare et år

Det har ikke været nemt at starte en ny virksomhed midt i coronakrisen. Men trods udfordringer, er drengene bag det nye sneakerbrand Errant selv meget tilfredse med virksomhedens resultater i første leveår.

Lige nu er Errants sortiment begrænset til herrersneakers i str. 40-46. Foto: Errant

En type, der godt kan lide at sætte i værk.

Sådan beskriver 29-årige Christian Fuglsang sig selv. Og iværksætter kan man vist godt kalde ham.

I starten af 2020 startede han sneakerbrandet Errant sammen med sine to partnere, Mads Johansen og Rasmus Lund. Errant har haft en flyvende start til trods for mange coronarelaterede udfordringer, og der er allerede nu store fremtidsdrømme for den snart etårige virksomhed.

»Jeg tog fat i drengene i starten af 2020 og fortalte dem om min idé,« fortæller Christians Fuglsang, der i dag er adm. direktør i Errant og tilføjer grinende:

»Med et glimt i øjet, sagde de vist begge to sådan halvt nej. De kender mig og ved, at jeg godt kan være lidt spontant.«

De besluttede sig alligevel for at give det et skud lige inden coronakrisen for alvor brød ud i Danmark.

»Det har selvfølgelig givet lidt udfordringer, at vi startede virksomheden på det tidspunkt, vi gjorde. Først og fremmest, fordi vores produkter bliver produceret i Portugal, og vi ønskede ikke at risikere hverken vores eget eller andres helbred ved at rejse unødvendigt lige nu,« siger Christian Fuglsang.

»Og så havde vi jo planer om at få vores sko i nogle fysiske butikker, men det har bare ikke givet mening i år,« tilføjer han.

Da den første model stod færdig, efter meget kommunikation frem og tilbage mellem Danmark og Portugal, besluttede de tre sig altså for at prøve en lidt anden måde at komme ud med produktet på.

»Vi lavede 100 nummererede par. Altså en form for limited edition som den første sko, som folk så kunne bestille gennem vores hjemmeside. Og det gik jo ganske udmærket - sagt på jysk,« siger Christian Fuglsang.

Den første model blev hurtigt udsolgt og sidenhen har Errant kunne melde udsolgt på flere af deres nye modeller også.

Men ifølge Christian Fuglsang er det at være udsolgt kun én side af succes:

»Det mest spændende er jo i virkeligheden den respons man får fra folk. Og heldigvis kan vi se på både trustpilot og kundehenvendelser, at folk er godt tilfredse med deres sko,« siger han.

Og af samme grund håber og forventer han også, at succesen fortsætter i 2021.

»Det er svært at sige, hvad der skal ske. Vi er jo nystartede og tilmed i et år, hvor intet er, som det plejer. Men målet er lige nu både at udvikle vores webshop, men også at komme ud i nogle fysiske butikker. Og vi er snart ved at have en kollektion, der gør os attraktive nok til at butikkerne vil have os,« fortæller han og tilføjer afsluttende at målet på længere sigt er at brede brandet ud til udlandet.

»Vi har faktisk allerede fået en enkel henvendelse fra Hong Kong, så vi er da lidt på vej,« afslutter Christian Fuglsang grinende.

BRANCHENYT
Læs også