Serier

Efter corona: Digitale tiltag skal holde nye dagbladsabonnenter i båden

En stribe danske dagblade peger på digitale fortællinger, virtuelle events og målrettet analyse af brugerdata som midler til at fastholde de nye abonnenter, der er kommet til under corona.

Corona rammer verden
Tom Jensen, ansv. chefredaktør, Berlingske. Foto: Stine Heilmann

Presset på dagbladenes annonceindtægter fra coronanedlukningen såvel som fra techkoncerner er til dels blevet opvejet af en markant fremgang i salget af digitale abonnementer under corona, fortæller en række dagblade til MediaWatch. Og det er digitale tilbud og værktøjer, der skal sikre fastholdelse og momentum, når coronarestriktionerne løftes.

Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, meldte i december om en tilgang af digitale abonnementer på 70 pct. i december 2020 sammenlignet med antallet i samme måned i 2019. Foden har været på speederen, og ifølge Tom Jensen regner man ikke med at løfte den, selvom han indrømmer, at 2020 var "et særligt år."..

BRANCHENYT
Læs også