Erhverv

TV 2 bruger Youtube og Facebook til at drive salg og kendskab: "Business-casen er positiv"

TV 2 er mere massivt til stede på Facebook end Youtube. Begge eksterne platforme bliver tiltagende mere vigtige som effektive marketingværktøjer, når tilknytningen til flow-tv falder, siger direktør. Men TV 2 bruger kanalerne vidt forskelligt.

Kommunikations- og marketingdirektør Jacob Weinreich kom til TV 2 i 2015 som marketingchef. Foto: TV 2 Danmark

Brugere på Youtube har klikket sig ind på TV 2's videoer over en halv milliard gange, men platformen er sekundær i broadcasterens marketingstrategi, når det gælder eksterne platforme. Facebook er mere effektiv til at skabe stærke bånd mellem bruger og broadcaster. Men alle de udbredte sociale medier kan - og skal - bruges til at få nye kunder i butikken, forklarer TV 2's kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich.

»Vi bruger de eksterne platforme som marketingværktøj helt overordnet. Og business-casen er positiv i den forstand, at vi får mere ud af at være til stede og producere indhold til platformene, end vi bruger på det,« siger han...

BRANCHENYT
Læs også