Erhverv

Forslag: Man skal kunne se på reklamebilleder, når der ikke er pyntet på modellerne

Tirsdag skal Folketinget diskutere en frivillig mærkningsordning for reklamer, hvor der ikke er anvendt digital retouchering. Idéen kommer fra en 160 cm høj kvinde med gode former.

Helene Baundgaard-Sørensen er ifølge sig selv en livsglad kvinde med gode former, der ikke kan leve op til reklamernes urealistiske idealer. Privatfoto Helena Baungaard-Sørensens ansigt skulle photoshoppes for at leve op til idealerne i reklamerne. Privatfoto

Man kan nemt lade sig forføre af reklamernes smukke modeller med smalle næser, store klare øjne, lange ben og flot hud – ingen fregner, deller eller lavthængende bryster.

Man kan også blive arrig og føle, at ens krop er helt forkert, når man er 160 cm høj, har gode former og ikke har lyst til at skille sig af med fedtdepoterne på maven. ..

BRANCHENYT
Læs også