Erhverv

Danish Crown sætter lid til måltidsopdatering: »Vi skal lave noget, der er meget mere forbrugerrelevant«

Med ambitionen om yderligere 10 mia. kr. på toplinjen vil den danske slagterikæmpe sætte nyt blus under markedet for færdigretter. »Vi kommer til at være mere en fødevarevirksomhed i vores hjemmemarkeder,« siger Jais Valeur.

»Kigger du på danskerne, har de fleste ti retter, som de bare kører igennem hele tiden – og dem skal vi jo ind og have fat,« siger Jais Valeur. Foto: Brian Karmark

Når landets største slagterivirksomhed, Danish Crown, i de kommende år vil styrke toplinjen med et tocifret milliardbeløb, skal det blandt andet drives af danskernes dovenskab i køkkenet.

Meldingen kommer i forbindelse af lanceringen af det danske andelsselskabs seneste strategi-lancering, "Feeding the Future", der forsimplet forventer virksomheden at øge omsætningen med 10-12 mia. kr. Ifølge planen vil 1-1,2 mia. kr. finde vej til bundlinjen – en vækst som bl.a. skal bæres af et øget fokus på bæredygtighed, automatisering – og markedet for måltidsløsninger...

BRANCHENYT
Læs også