Erhverv

Rapport: Netto sidder tungt på den økolgiske førertrøje

Salget af økologiske fødevarer går stærkest i landets største disccountkæde, og ifølge en markedsrapport sidder Netto på 17,7 pct. af det økologiske salg i dagligvarehandlen. Et par onlinebutikker er nu at finde i top ti.

Foto: Henning Hjorth/Arkiv

Den samlede økologiske detailomsætning løftede sig - som tidligere nævnt på FødevareWatch - i 2020 med nye 1,9 mia. kr. til samlet 16 mia. kr. for dermed at udgøre 12,8 pct. af de samlede fødevareindkøb.

I en markedsrapport fra Økologisk Landsforening, der blev offentliggjort i sommerferieperioden, bliver de overordnede markedstal pillet fra hinanden, og udover at bananer, gulerødder og havregryn fortsat er de største økosællerter viser rapporten også, hvordan salget fordeler sig mellem landets dagligvarekæder og onlinealternativer...

Læs også