• For abonnenter
Erhverv

Rapport: Netto sidder tungt på den økolgiske førertrøje

Salget af økologiske fødevarer går stærkest i landets største disccountkæde, og ifølge en markedsrapport sidder Netto på 17,7 pct. af det økologiske salg i dagligvarehandlen. Et par onlinebutikker er nu at finde i top ti.

Artiklens øverste billede
Foto: Henning Hjorth/Arkiv

Den samlede økologiske detailomsætning løftede sig - som tidligere nævnt på FødevareWatch - i 2020 med nye 1,9 mia. kr. til samlet 16 mia. kr. for dermed at udgøre 12,8 pct. af de samlede fødevareindkøb.

I en markedsrapport fra Økologisk Landsforening, der blev offentliggjort i sommerferieperioden, bliver de overordnede markedstal

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.